Bruksizm — leczenie

Zaciskanie i zgrzytanie zębami w wyniku nadmiernej aktywności mięśni żwaczy lub/i napinanie mięśni żucia lub ruchy boczne żuchwy bez kontaktów zębowych - tym charakteryzuje się bruksizm. Występuje on w dwóch postaciach - w czasie snu i w stanie czuwania. Najczęstsze objawy bruksizmu to ból mięśni żucia i stawów skroniowo - żuchwowych a także patologiczne starcie zębów, bóle głowy, pęknięcie szkliwa czy odsłonięte szyjki zębowe.

blank

Dokładny wywiad z pacjentem na temat stylu jego życia, przebytych chorób i innych niepokojących dolegliwości jest jedną z podstaw postawienia diagnozy występowania bruksizmu.

Leczenie bruksizmu

W SmileClinic przeprowadzamy dokładny wywiad z pacjentem na temat stylu jego życia, przebytych chorób i innych niepokojących dolegliwości. Bardzo dokładnie badamy mięśnie żucia i jeżeli Pacjent odczuwa ból podczas takiego badania, a lekarz wyczuje nieprawidłowy przyrost mięśni w okolicy żuchwy oraz zauważy białe linie na policzkach, najprawdopodobniej mamy do czynienia z bruksizmem. Pacjent może również wymagać specjalistycznej terapii, rozpoczynamy wówczas leczenie ortodontyczne. Kolejny etap wizyty to pobranie wycisku obu łuków zębowych w celu wykonania modeli zębów, na podstawie których zostaną zaprojektowana specjalne nakładki z folii BruxChecker®. Służy ona do bardzo precyzyjnej oceny jakości zgryzu, wykrywania jego nieprawidłowości i do analizy poprawności okluzji. Taką szynę Pacjent zakłada na jedną noc.
blank

Dlaczego warto zdecydować się na leczenie bruksizmu w SmileClinic?

Sama dolegliwość związana ze ścieraniem się zębów jest w głównej mierze spowodowana zaburzeniami w stawach skroniowo-żuchwowych. W naszej klinice bardzo holistycznie i kompleksowo podchodzimy do leczenia narządu żucia.

Możesz mieć pewność, że dokładna diagnostyka przeprowadzona z wykorzystaniem specjalistycznego, nowoczesnego sprzętu pozwoli naszym lekarzom na postawienie właściwej diagnozy i dobranie najskuteczniejszej terapii.

Dokładne badanie palpacyjne całego układu narządu żucia, wykonywane przez naszych doświadczonych lekarzy, skutecznie potwierdzi wszystkie występujące dysfunkcje.

Robimy wszystko, aby doprowadzić do reemisji i w efekcie całkowitego ustąpienia objawów związanych z zaburzeniami w stawie skroniowo-żuchwowym.

Nasi specjaliści ortodoncji oraz protetyki w fachowy sposób opracowują  plan leczenia dostosowany indywidualnie do potrzeb Pacjenta. Skupiamy się na odtworzeniu idealnej okluzji w ustach Pacjenta z prawidłowym ustawieniem wysokości zwarcia.

Idealna anatomiczna odbudowa zębów i precyzyjna okluzja w ustach Pacjenta to cel naszego leczenia.

FAQ:

1. Co to jest nakładka miopatyczna?

Jest to przezroczysta nakładka na zęby górne i dolne, indywidualnie zaprojektowana na podstawie wycisków zębów górnych i dolnych. Zmniejsza nacisk na zęby oraz rozluźnia mięśnie.

2. Czy nakładka BruxChecker® powoduje dyskomfort w trakcie użytkowania w nocy?

Nie. Nakładka BruxChecker®, ze względu na swoją niewielką grubość (0,1 mm) jest praktycznie niewyczuwalna przez użytkowników i nie powinna mieć wpływu na stopień nasilenia aktywności parafunkcjonalnej.