Rehabilitacja

Głównym celem fizjoterapii jest przywrócenie sprawności fizycznej oraz prawidłowe funkcjonowanie narządów. Do fizjoterapeuty najczęściej zgłaszają się pacjenci z dolegliwościami i ograniczeniami narządu ruchu. Dzięki indywidualnie dobranej formie terapii, fizjoterapeuta może pomóc pacjentom wyeliminować ból oraz przywrócić sprawność ruchową.

W naszej klinice zajmujemy się min. terapią:

• dolegliwości bólowych kręgosłupa i stawów oraz innych powiązanych z narządem ruchu,

• dolegliwości bólowych stawów skroniowo żuchwowych i innych powiązanych z tym stawem min. „klikanie” w stawie, bruksizm, szczękościsk, bóle głowy, szumy uszne,

• dolegliwości związanych z układem pokarmowym min. wzdęcia, zaparcia, refluks, zgaga, WZJG, ChLC.

• obrzęków limfatycznych i tłuszczowych.

Jak wygląda pierwsza wizyta fizjoterapeutyczna w SmileClinic?

Wywiad i badanie czynnościowe

• Na początku wizyty zbierany jest wywiad oraz przeprowadza się badanie czynnościowe pacjenta.
  • Podczas szczegółowej rozmowy z pacjentem ustalane są dolegliwości, ograniczenia, schorzenia i urazy pacjenta, które występują w chwili obecnej jak i w przeszłości. Celem wywiadu jest również wykluczenie możliwych przeciwskazań do terapii. Jeśli pacjent posiada wyniki badań, które mogą być istotne w procesie terapeutycznym, warto aby przyniósł je na wizytę.
  • Badanie czynnościowe ma za zadanie przedstawić fizjoterapeucie pracę układu ruchu pacjenta. Szczególną uwagę zwraca się na zakresy ruchu w stawach oraz występowanie blokad i ograniczeń bólowych.
  • Na podstawie wywiadu i przeprowadzonego badania czynnościowego fizjoterapeuta ustala indywidulany przebieg i częstotliwość terapii pacjenta.

Aby jeszcze bardziej podnieść komfort naszych Pacjentów i aby mieć pewność, że okres rekonwalescencji będzie przebiegał bezproblemowo, po każdym zakończonym zabiegu Pacjent dostaje listę zaleceń, zimny okład oraz specjalny płyn do płukania jamy ustnej, który przyśpieszy proces gojenia.

Terapia indywidualna

• Po ustaleniu planu terapii następuje przejście do części terapeutycznej. W naszym gabinecie wykonujemy terapię manualną oraz indywidualnie dobrane ćwiczenia.
  • Na wizytę fizjoterapeutyczną warto przyjść w wygodnym stroju, który nie będzie krępował  ruchów. Może to być sportowe ubranie lub po prostu takie, w którym czujemy się swobodnie.
  • Po wizycie pacjent udaje się do domu z instruktażem ćwiczeń oraz zaleceniami pracy własnej.

Jakie formy fizjoterapii stosujemy w SmileClinic?

Masaż tkanek głębokich jest formą terapii tkanek miękkich, która ma na celu przywrócenie równowagi w mięśniach i głębszych warstwach tkanki łącznej  poprzez likwidowanie napięć i restrykcji w układzie mięśniowo-powięziowym. Masaż tkanek głębokich jest jedną z najbardziej cenionych metod walki z nieprawidłowymi wzorcami napięć w ciele człowieka.

Rehabilitacja stomatologiczna to kompleksowe działania manualne realizowane w obrębie stawów skroniowo-żuchwowych, mięśni narządu żucia oraz powiązanych z nimi narządów jamy ustnej i twarzoczaszki. Terapia polega na wykorzystaniu technik z zakresu terapii manualnej, które m.in. przywracają równowagę mięśniową w obrębie stawów skroniowo-żuchwowych.

Terapia wisceralna (trzewna) jest zabiegiem manualnym mającym na celu likwidacje dysfunkcji w obrębie organów wewnętrznych jamy brzusznej. Jest skuteczna w leczeniu dolegliwości układu pokarmowego (wzdęcia, zaparcia, refluks, zgaga), moczowo-płciowego oraz narządu ruchu

Drenaż limfatyczny to rodzaj masażu uciskowego wykonywanego w celu pobudzenia krążenia chłonki (inaczej limfy). Główne wskazania do wykonania masażu limfatycznego to obrzęki limfatyczne, obrzęki powstałe na skutek operacji (np. po operacji tarczycy czy po mastektomii), cukrzyca.

Kinesiotaping, czyli plastrowanie dynamiczne różnych części ciała specjalnymi elastycznymi taśmami.   Mają działanie przeciwbólowe, poprawiają mikrokrążenie i przepływ limfy, przyśpieszają wchłanianie krwiaków, obrzęków oraz zmniejszają stany zapalne. Kinesiotaping wspomaga pracę mięśni, ułatwiając wykonanie ruchu i korygując ustawienie stawu.

Pinoterapia zwana również pinopresurą, to jedna z metod medycyny manualnej. Należy do terapii narzędziowych, za pomocą której stymuluje się określone punkty na ciele człowieka przy użyciu pinów i pinokatów. Bodźcowanie skóry pobudza pewne ośrodki w mózgu, dzięki temu nasz układ mięśniowy/więzadłowy odbiera sygnały z odpowiadających im części mózgu, co prowadzi do odruchowego rozluźnienia napięć i zmniejszenia bólu

Nasi specjaliści od rehabilitacji: